1 jan. 2007

Gott Nytt År!

Å så var det ett nytt år igen! Huh det gick snabbt, det känns som om det var igår som vi var i Egypten på nyår och på Gran Canaria. Känns som om det var igår som vi (jag och min älskling) var på egyptisk fest på nyår, och fick äta hur mycket mat man ville och när vi stod vid pyramiderna och det kändes så overkligt!

Så är man här igen, så tänker jag efter aha vad har jag gjort nu på "jullovet"? (Det så kallade "jullovet") Aa, jag känner mig inte så utvilad kan jag säga, känner att jag inte riktigt har kunnat slappna av under julledigheten (Då är det ju onödigt att kalla det julledighet). Jag har nog varit den mest tråkigaste personen i år, som NÄSTAN på julafton var tvungen att plugga eftersom tentan är tidigare än man tror. När man blir av med den tentan, då väntar ett stort arbete, (grupparbete) inte nog med det vi känner oss helt lost...vad ska vi skriva, vad ska finnas med i detta arbete?
Redovisningen är snart och vi har inte ens kommit halvvägs. Nästan hela livet går ut på att stressa och försöka prestera, och efter det mår man dåligt!
Vi har bestämt oss för att inte pressa oss för mycket i detta arbete utan göra så gott vi kan.

Iallafall, snart ska man tillbaka till skolan och försöka hinna med alla tentor och PM man kommer ha, men hur jag är ju inte ens utvilad. Det är 1 ½ år kvar att min utbildning...kommer det vara så här i 1 ½ år till?

Kommer man orka det?

Det är inte lätt...men vad ska man göra...man måste och synd att det ska finnas så många måsten i ens liv!

Inga kommentarer: